عالَمِ آخرت

به دیوار تکیه نکن ﻣﯿﺮﯾﺰﺩ... ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺗﮑﯿﻪ ﻧﮑﻦ، ﻣﯿﻤﯿﺮﺩ... ﺗﻨﻬﺎ خدﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺳﺖ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ...

عالَمِ آخرت

به دیوار تکیه نکن ﻣﯿﺮﯾﺰﺩ... ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺗﮑﯿﻪ ﻧﮑﻦ، ﻣﯿﻤﯿﺮﺩ... ﺗﻨﻬﺎ خدﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺳﺖ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ...

عالَمِ آخرت

الهـــــی چه عزتی دارد
اینکه بنـــــده ی تو باشم
و چه فخــری بالاتر از اینکه
تو خـــــدای من باشی
تو آنگونه خدایی هستی که من دوســـــت دارم
پس از من آن بنده ای را بساز که
تــو دوســـــت داری...

کیفر سبک شمارنده نماز

عن سیدة النساء فاطمة - سلام الله علیها - ابنة سید الانبیاء - صلی الله علیه وآله - : 

انها سالت اباها محمدا - صلی الله علیه وآله - فقالت : یا ابتاه !ما لمن تهاون بصلاته من الرجال و النساء ؟ قال : یا فاطمة ! من تهاون بصلاته من الرجال و النساء ابتلاه الله بخمسة عشر ، خصلة ست منها فی دار الدنیا و ثلاث عند موته و ثلاث فی قبره و ثلاث فی القیامة اذا خرج من قبره و اما اللواتی تصیبه فی دار الدنیا : یرفع الله البرکة من عمره ، و یرفع الله البرکة من رزقه یمحوا الله - عز و جل - سیماء الصالحین من وجهه ، و کل عمل یعمله لایوجر علیه ، و لایرفع دعاوه الی السماء و السادسة لیس له حظ فی دعاء الصالحین . و اما اللواتی تصیبه عند موته : فاولهن انه یموت ذلیلا و الثانیة جائعا و الثالثة یموت عطشا فلو سقی من النار الدنیا لم یرو عطشه و اما اللواتی تصیبه فی قبره : فاولهن یوکل الله به ملکا یزعجه فی قبره و الثانیة یضیق علیه قبره و الثالثة تکون الظلمة فی قبره و اما اللواتی تصیبه یوم القیامة اذا خرج من قبره : فاولهن ان یوکل الله به ملکا یسحبه علی وجهه و الخلائق ینظرون الیه و الثانیة یحاسب حسابا شدیدا و الثالثة لاینظر الله الیه و لا یزکیه و له عذاب الیم ؛ 

فاطمه زهرا (س ) از پدر بزرگوارش پرسید : پدر جان ، یا رسول الله !زنان و مردانی که نسبت به نماز بی اعتنا هستند و نماز را سبک می شمارند ، چه عواقبی را در پیش دارند ؟ رسول خدا (ص ) فرمود : ای فاطمه جان !هر کس از مردان و زنان نمازش را سبک بشمارد خداوند او را به پانزده بلا مبتلا می سازد : شش مورد در دنیا ، سه مورد در وقت مرگ ، و سه مورد آنها در قبر و سه مورد در قیامت زمانی که از قبر خارج شود : 

الف ) اما آن شش بلاهایی که دردنیا دامنگیرش می شود : 

1 - خداوند برکت را از عمرش می برد . 

2 - خداوند برکت را از رزقش می برد . 

3 - خداوند عز و جل سیمای صالحین را از چهره اش محو می کند

4 - هر عملی که انجام می دهد پاداش داده نمی شود . 

5 - دعایش به آسمان نمی رود . 

6 - بهره ای از صالحین برای او نیست . 

ب ) اما آن سه بلاهایی که هنگام مرگ گرفتارش خواهد شد : 

1 - ذلیل از دنیا می رود

2 - هنگام مرگ در حال گرسنگی خواهد بود . 

3 - تشنه از دنیا خواهد رفت اگرچه آب همه نهرهای دنیا را به او بدهند . 

ج ) اما آن سه بلایی که در قبر دامنگیرش می شود : 

1 - خداوند ملکی در قبر برای او می گمارد تا او را زجر دهند . 

2 - قبرش برای او تنگ خواهد شد . 

3 - گرفتار ظلمت و تاریکی قبر خواهد شد . 

د) اما آن سه بلایی که درروز قیامت گرفتار خواهد شد : 

1 - خداوند ملکی را موکل می سازد او را با صورت بر روی زمین بکشد ، در حالی که خلائق تماشا می کنند . 

2 - محاسه اعمالش به سختی انجام می شود . 

3 - خدا به نظر لطف به او نمی نگرد و برای اوست عذاب همیشگی . 

(سفینة البحار ، ج 2 ، ص 44)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">