عالَمِ آخرت

به دیوار تکیه نکن ﻣﯿﺮﯾﺰﺩ... ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺗﮑﯿﻪ ﻧﮑﻦ، ﻣﯿﻤﯿﺮﺩ... ﺗﻨﻬﺎ خدﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺳﺖ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ...

عالَمِ آخرت

به دیوار تکیه نکن ﻣﯿﺮﯾﺰﺩ... ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺗﮑﯿﻪ ﻧﮑﻦ، ﻣﯿﻤﯿﺮﺩ... ﺗﻨﻬﺎ خدﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺳﺖ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ...

عالَمِ آخرت

الهـــــی چه عزتی دارد
اینکه بنـــــده ی تو باشم
و چه فخــری بالاتر از اینکه
تو خـــــدای من باشی
تو آنگونه خدایی هستی که من دوســـــت دارم
پس از من آن بنده ای را بساز که
تــو دوســـــت داری...

جوان اهل نماز شب 

قال رسول الله -صلی الله علیه وآله -

ذات یوم لاءبلیس  کم اصدقاؤ کم من امتی یا ابلیس ؟  قال الامیر الجائر و الغنی المتکبر والذی لایبالی من این یکتسب و فیما ینفقه و العالم الذی صدق الامیر علی جوره ، و التاجر الخائن ، والمحتکر ، و الزانی و اکل الربا ، و البخیل ، والذی لایبالی من این یجمع المال ، و قال النبی -صلی الله علیه وآله -کم اعداءک من امتی ؟  قال ستة عشر نفرا انت یا محمد انی ابغضل و العالم العامل بالعلم و حامل القرآن اذا عمل بما فیه و المؤ ذن لله خمسة اوقات محب الفقراء و المساکین والیتامی ، و ذوقلب رحیم ، والمتواضع للحق و شاب نشاء فی طاعة الله الذی یصلی باللیل والناس بیام ، والذی یمسک نفسه عن الحرام ، و الذی ینصح فی الله (وفی راویة یدعو للاخوان ولیس فی قلبه شی ء) و الذی ابدا یکون علی الوضوء ، وحسن الخلق ، و المصدق بما ضمن الله له ، و المحصنات المستورات و المستعد للموت و صاحب السخاء 

پیامبر اسلام (ص ) از ابلیس پرسید در میان امت من دوستان تو چه کسانی هستند ؟  ابلیس پاسخ داد فرمانروای ظالم ، متکبر ، آن کس که که باکی ندارد که از چه راهی مال به دست آورد و در چه راهی مصرف کند دانشمندی که بدکاری حاکم را تاءیید کند ، تاجر خائن ، محتکر ، زناکار ، رباخوار ، بخیل ، و کسی که باکی ندارد که چگونه اموالش جمع وانباشته است سپس پیامبر (ص ) فرمود چند نفر در میان امت من دشمنان تو هستند ؟  پاسخ داد شانزده کس که اولشان تویی یا رسول الله ! دانشمندی که به علمش عامل است اهل قرآن که به آن عمل کند ، مؤ ذن اذان پنجگانه ، کسی که دوستدار فقرا و مساکین و یتیمان است آدم رحیم و مهربان ، شخص متواضع در برابر حق ، جوانی که اهل نماز شب باشد ، کسی که خود را از ارتکاب به حرام باز می دارد ، کسی که به خاطر خداوند دیگران را نصیحت کند ، کسی که همشیه درحال وضو است ، و صاحب اخلاق خوب آدم ، تصدیق کننده به وعده های خدا ،زنان پاکدامن و افرادی که خودشان را برای مرگ آماده می سازند ، و آدم سخاوتمند . (المواعظ العددیه ، ص 226)

احمدعلی بابادی

جوان اهل نماز شب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">