عالَمِ آخرت

به دیوار تکیه نکن ﻣﯿﺮﯾﺰﺩ... ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺗﮑﯿﻪ ﻧﮑﻦ، ﻣﯿﻤﯿﺮﺩ... ﺗﻨﻬﺎ خدﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺳﺖ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ...

عالَمِ آخرت

به دیوار تکیه نکن ﻣﯿﺮﯾﺰﺩ... ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺗﮑﯿﻪ ﻧﮑﻦ، ﻣﯿﻤﯿﺮﺩ... ﺗﻨﻬﺎ خدﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺳﺖ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ...

عالَمِ آخرت

الهـــــی چه عزتی دارد
اینکه بنـــــده ی تو باشم
و چه فخــری بالاتر از اینکه
تو خـــــدای من باشی
تو آنگونه خدایی هستی که من دوســـــت دارم
پس از من آن بنده ای را بساز که
تــو دوســـــت داری...

اوصاف عابد

فی حدیث المعراج

یا احمد ! هل تدری متی تکون العبد عابدا ؟  قال  لایارب ، قال  اذا اجتمع فیه سبع خصال  ورع یحجره عن المحارم و صمت یکفیه عما لایعنیه و خوف یزداد کل یوم من بکائه و حیاء یستحبی منی فی الخلاء و اکل ما لابد منه و یبغض الدنیا لبعضی لها و یحب الاخیار لحبی ایاهم 

ای احمد ! آیا می دانی چگونه می توان عابد حقیقی بود ؟  حضرت پاسخ دادند نمی دانم . خداوند - تبارک و تعالی - فرمود هرگاه هفت صفت در انسان تحقق یابد او عابد حقیقی است 

1 - تقوایی که او را از ارتکاب معاصی و گناهان بازدارد ؛ 

2 - سکوتی که مانع از پرداختن به آنچه که به او مربوط نمی شود ، گردد ؛ 

3 - ترسی که هر روز بر اشک و حزن او بیفزاید ؛ 

4 - حیایی که در خلوت و تنهایی از من پرواکند و مرتکب گناه نشود ؛ 

5 - خوردن آنچه از حلال که روزی او کرده ام و برای ادامه حیات محتاج آن است ؛ 

6 - دشمنی دنیا ، زیرا که من دنیا را دشمن می دارم ؛ 

7 - دوستی نیکان و صالحان ، از آن روی که من آنان را دوست دارم . (بحارالانوار ج 77 ، ص 30) .

احمدعلی بابادی

اوصاف عابد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">