عالَمِ آخرت

به دیوار تکیه نکن ﻣﯿﺮﯾﺰﺩ... ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺗﮑﯿﻪ ﻧﮑﻦ، ﻣﯿﻤﯿﺮﺩ... ﺗﻨﻬﺎ خدﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺳﺖ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ...

عالَمِ آخرت

به دیوار تکیه نکن ﻣﯿﺮﯾﺰﺩ... ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺗﮑﯿﻪ ﻧﮑﻦ، ﻣﯿﻤﯿﺮﺩ... ﺗﻨﻬﺎ خدﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺳﺖ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ...

عالَمِ آخرت

الهـــــی چه عزتی دارد
اینکه بنـــــده ی تو باشم
و چه فخــری بالاتر از اینکه
تو خـــــدای من باشی
تو آنگونه خدایی هستی که من دوســـــت دارم
پس از من آن بنده ای را بساز که
تــو دوســـــت داری...

هفت خصلت موجب ایمان کامل است 

قال رسول الله - صلی الله علیه وآله - : 

یا علی : سبعة من کن فیه فقد استکمل حقیقة الایمان و ابواب الجنة مفتحة له ؛ من اسبغ وضوئه ، واحسن صلاته ، و ادی زکوة ماله ، و کف غضبه و سجن لسانه ، و استغفر لذنبه ، و ادی النصیحة لاهل بیته ؛ 

پیامبر اکرم (ص ) فرمود : ای علی !هفت خصلت است که در هر کس باشد حقیقت ایمان را دریافته ، و درهای بهشت به سوی او گشوده می گردد . 

اول : کسی که وضوی کامل و شایسته بگیرد . 

دوم : نمازش را نیکو ادا کند (و جمیع شرایط قبولی نماز را رعایت نماید) . 

سوم : زکات مالش را بپردازد . (اموالش را تزکیه کند) . 

چهارم : خشم خویش را فرو برده و کظم غیظ کن و از اعمال خشم و عصبانیت خود جلوگیری کند . 

پنجم : زبانش را(از هر چه باطل و ناحق است ) ببندد و حبس کند . 

ششم : بر گناهان خویش استغفار نماید . 

هفتم : نصایح و اندرز و راهنماییهای لازم را در حق اهل بیت و فرزندانش مضایقه نکند ، و حق اهل و عیال و اولاد خویش را از نظر نصیحت و هدایت و ارشاد ، ادا نماید . 

(مکارم الاخلاق ، ج 2 ، ص 387)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">