عالَمِ آخرت

به دیوار تکیه نکن ﻣﯿﺮﯾﺰﺩ... ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺗﮑﯿﻪ ﻧﮑﻦ، ﻣﯿﻤﯿﺮﺩ... ﺗﻨﻬﺎ خدﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺳﺖ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ...

عالَمِ آخرت

به دیوار تکیه نکن ﻣﯿﺮﯾﺰﺩ... ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺗﮑﯿﻪ ﻧﮑﻦ، ﻣﯿﻤﯿﺮﺩ... ﺗﻨﻬﺎ خدﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺳﺖ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ...

عالَمِ آخرت

الهـــــی چه عزتی دارد
اینکه بنـــــده ی تو باشم
و چه فخــری بالاتر از اینکه
تو خـــــدای من باشی
تو آنگونه خدایی هستی که من دوســـــت دارم
پس از من آن بنده ای را بساز که
تــو دوســـــت داری...

فضایل نماز جماعت 

قال رسول الله - صلی الله علیه وآله - : 

اتانی جبرئیل مع سبعین الف ملک بعد صلاة الظهر فقال : یا محمد ان ربک یقرئک السلام و اهدی الیک هدیتین لم یهدهما الی نبی قبلک ، قلت ، و ما تلک الهدیتان قال : الوتر ثلاث رکعات والصلاة الخمس فی جماعة ، قلت یا جبرئیل و ما لامتی فی الجماعة ؟ قال : یا محمد اذا کان اثنین کتب الله لکل واحد بکل رکعة مائة و خمسین صلاة و اذا کانوا ثلاثة کتب لکل واحد بکل رکعة مائة صلاة و اذا کانوا اربعة کتب الله لکل واحد بکل رکعة الفا و ماتی صلاة و اذا کانوا خمسة کتب الله لکل واحد بکل رکعة الفین و اربعمائة و اذا کانوا ستة کتب الله لکل واحد منهم بکل رکعة اربعة الاف و ثمان مائة صلاة و اذا کانوا سبعة کتب الله لکل واحد منهم بکل رکعة تسعة الاف و ست مائة و اذا کانوا ثمانیة کتب الله لکل واحد منهم بکل رکعة تسعة عشر الفا و مائتی صلاة و اذا کانوا تسعة کتب الله لکل واحد منهم بکل رکعة ستة و ثلاثین الفا و اربع مائة صلاة ، و اذا کانوا عشرة کتب الله لکل واحد بکل رکعة سبعین الفا و الفین و ثمان مائة صلاة فان زادوا علی العشرة فلو صارت السموات کلها مدادا و الاشجار اقلاما و الثقلان مع الملائکة کتابا لم یقدروا ان یکتبوا ثواب رکعة واحدة یا محمد تکبیرة یدرکها المؤ من مع الامام خیر من ستین الف حجة و عمرة و خیر من الدنیا و ما فیها سبعین الف مرة و رکعة یصلیها المؤ من مع الامام خیر من مائة الف دینار یتصدق بها علی المساکین و سجدة یسجدها خیر له من عبادة سنة و رکعة یرکعها المؤ من مع الامام فی جماعة خیر من عتق مائة رقة ؛ 

جبرئیل پیش رسول خدا (ص ) با هفتاد هزار ملک بعد از نماز ظهر آمد ، و گفت : ای محمد! همانا خداوند سلام بر تو می فرستد و دو هدیه برای شما فرستاده که برای هیچ پیامبری تاکنون نفرستاده است ، رسول خدا (ص ) فرمود : آن دو هدیه چیست ؟ جبرئیل فرمود : 

1 - سه رکعت نماز وتر (دو رکعت شفع - یک رکعت وتر) . 

2 - نمازهای پنج گانه به صورت نماز جماعت . 

رسول خدا (ص ) فرمود : ای جبرئیل !نماز جماعت چه فایده ای برای امت من دارد ؟ جبرئیل فرمود : یا محمد! (برای هر نفر که در نماز جماعت شرکت کند ، پاداش ذکر نمود) : 

1 - در نماز جماعت دو نفر اقتداء کند . خداوند برای هر یک نفر در هر یک رکعت یکصدو پنجاه (150) نماز می نویسد . 

2 - زمانی در نماز جماعت سه نفر اقتدا کند . خداوند برای هر یک نفر در یک رکعت ششصد (600) نماز می نویسد . 

3 - زمانی که در نماز جماعت چهار نفر اقتدا کند . خداوند برای هر یک نفر در هر یک رکعت یک هزار و دویست (1200) نماز می نویسد . 

4 - زمانی که در نماز جماعت شش نفر اقتدا کنند خداوند برای هر یک نفر در هر یک رکعت چهار هزار و هشتصد (4800) نماز می نویسد . 

5 - زمانی که در نماز جماعت هفت نفر باشند ، خداوند برای هر یک نفر در هر یک رکعت نه هزار و ششصد (9600) نماز می نویسد . 

6 - زمانی که در نماز جماعت هشت نفر اقتدا کنند ، خداوند برای هر یک نفر در هر یک رکعت نوزده هزار و دویست (19200) نماز می نویسد . 

7 - زمانی که در نماز جماعت نه نفر باشند ، خداوند برای هر یک نفر در هر یک رکعت سی و شش هزار و چهارصد (36400) نماز می نویسد . 

8 - زمانی که در نماز جماعت ده نفر باشند ، خداوند برای هر یک نفر در هر یک رکعت هفتاد و دو هزار و هشتصد (72800) نماز می نویسد . 

9- اگر تعداد افراد از ده نفر گذشت ، در این صورت آسمان صفحه و کاغذ و درختان قلم و جن و انس و ملائکه نویسنده باشند ، نمی توانند ثواب یک رکعت آن را بنویسند . 

ای محمد!درک تکبیر اول نماز با امام جماعت ، فضیلت دارد بر ششصد هزارحج و عمره و هفتاد هزار بار بهتر است از دنیا و آن چه در دنیا هست ، و یک رکعت نماز پشت سر امام به جماعت خواندن ، بهتر است از صد هزار دینار صدقه به مساکین دادن ، ویک سجده مؤ من با امام در نماز جماعت بهتر است از صد بنده آزاد کردن . 

(بحارالانوار ، ج 88 ، ص 14)

احمدعلی بابادی

فضایل نماز جماعت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">